Tento způsob stanovení priorit úkolů vám pomůže pracovat efektivněji.

Tuto techniku ​​pro plánování pracovní doby a úkolů vyvinul Oliver Berkman.

Někdy může být zdrcující rozhodování, kterým projektům věnovat svůj čas a energii. Ale i když víte, jaké úkoly je třeba dokončit, stále musíte stanovit priority, abyste mohli pracovat efektivně. RBC-Ukraine hovoří o metodě, která pomůže zvýšit efektivitu práce s odkazem na Lifehacker.

Co je metoda 3-3-3

Tuto techniku ​​plánování pracovní doby a úkolů vyvinul Oliver Berkman, autor knihy „Four Thousand Weeks: Time Management for Mortals“. Jeho metoda efektivní práce je plánovat každý pracovní den podle modelu 3-3-3.

Zpočátku jsou tři hodiny věnovány pečlivé práci na nejdůležitějším projektu. Pak byste měli splnit další tři naléhavé úkoly, které, i když jsou naléhavé, nevyžadují výrazné soustředění. A na konci byste měli dokončit tři další úkoly, jako je úklid, odpovídání na e-maily nebo plánování budoucích projektů.

Jak a proč metoda 3-3-3 funguje

Tato metoda se liší od ostatních hacků produktivity tím, že se zaměřuje na první tři nejproduktivnější hodiny – tedy počínaje tou nejtěžší.

Na začátku pracovního dne většina lidí ještě není unavená, a proto je jejich koncentrace mnohem lepší. To znamená, že existuje vysoká pravděpodobnost, že se ponoříte do práce, aniž byste se nechali rozptylovat cizími záležitostmi.

Důležité je však během těchto tří hodin nenechat se co nejvíce odvádět od pracovních úkolů zprávami, rozhovory a dalšími záležitostmi.

Být pozorný během této pracovní doby přináší značnou produktivitu, takže to jistě zlepší váš výkon – ale je nemožné zůstat v tomto tempu stále.

Přibližně po třech hodinách se zdroj vyčerpá, takže je nejlepší mít tři další menší úkoly seřazené a připravené, abyste mohli zůstat produktivní, i když přejdete k méně složitým povinnostem. Navíc tato technika při provádění nejtěžších úkolů okamžitě dává pocit úlevy, když přejdete k méně náročným úkolům.

Konečně rutinnější úkoly – například plánování dalšího pracovního dne, sestavení plánu obsahu atp. – dát vám příležitost dokončit práci a zároveň dát vašemu mozku pauzu.

Tyto tři hodiny lze zároveň využít k doplnění nebo zopakování toho, na čem se během prvních tří hodin pracovalo.

Koneckonců, jednodušší úkoly během předchozích hodin pomáhají zmírnit stres a umožňují vám znovu získat koncentraci potřebnou k dokončení kritických projektů.

Rating
( No ratings yet )
Rodos V+J Teodoridis s.r.o.