jak kdysi babičky vychovávaly svá vnoučata

Aby se z dítěte stal vynikající a kreativní člověk, vynaložila na to starší generace velké úsilí.

Před několika desetiletími se prarodiče více zabývali malými dětmi, protože mladí rodiče obvykle hodně pracovali. A starší generace odešla do důchodu dříve a více se věnovala rozvoji a vzdělávání svých vnoučat.

Polovina dvacátého století proto dala naší zemi mnoho slavných a vynikajících osobností na poli vědy, kultury, kinematografie, umění a podnikání. A nemenší roli ve vývoji slavných lidí sehráli jejich prarodiče, kteří se podíleli na vývoji malých géniů.

Jak prarodiče vychovali ze svých vnoučat vynikající lidi

  • Kreativní kruhy. Starší generace vždy brala své malé budoucí génie do baletních, hudebních, malířských a létajících klubů. Od dětství je dětem vštěpována láska k různým vědomostem a učení se novým dovednostem.
  • Chuť pro beletrii a umění. Starší generace se všemožně snažila děti rozvíjet, a tak prarodiče brávali svá vnoučata na nejrůznější výstavy a představení. Zejména starší městská inteligence, která dobře znala umění a architekturu. V osnovách jejich vnoučat proto byla povinná návštěva různých vlastivědných muzeí, často doprovázená vyprávěním vzdělaných prarodičů. Zvláštním rituálem bylo čtení domorodé literatury. Od dětství děti nejprve poslouchaly pohádky, poté samy četly příběhy a poezii. Díky tomu, že děti hodně věděly, měly různorodý světonázor a mohly si látku samy rozebrat a přehodnotit. A v dospělosti se to vše projevilo v kreativitě a práci géniů.
  • Pěstování etiky a empatie. Starší generace vychovávala svá vnoučata na příkladech lidskosti, etiky a soucitu. Děti čtou příslušnou literaturu o potřebě chránit méněcenné, být upřímný a ušlechtilý. Děti si často pořizují domácí mazlíčky, aby jim vštípily zodpovědnost a empatii.
  • Žádný tlak. Starší generace vychovávala svá vnoučata, jako by je zvala k objevování světa kolem sebe. Děti proto rády navštěvovaly školu, studijní kroužky, seberozvoj a učení. A když se dítěti jedna činnost nelíbila, dostalo možnost vybrat si činnost, kterou by chtělo. V dospělosti z takových dětí často vyrostli géniové, kteří dali světu svá vlastní jedinečná mistrovská díla. Jelikož tito lidé uměli tvořit od dětství, nikdo je v tom neomezoval.
  • Turistika v přírodě byla klíčová v programu výchovy budoucích géniů. Protože komunikace s přírodou a okolním světem dávala dětem inspiraci a tvůrčí impuls. Fyzické cvičení a trénink v přírodě měl navíc mimořádně pozitivní vliv na jejich tělesný rozvoj. Děti vyrostly zdravé a silné.
Rating
( No ratings yet )
Rodos V+J Teodoridis s.r.o.